• تلفن021-55927948-9
  • ایمیلinfo@rolforming.ir
  • آدرساتوبان آزادگان/شهرک صنعتی صالح آباد/فاز پنجم/پلاک 1094
  • ساعتهای آزاد9صبح تا 9شب

ورق شیروانی-رول فرمینگ

ورق شیروانی – از گذشته های دور هدایت نزولات آسمانی در پشت بام خانه ها به وسیله سقفهای شیبدار صورت می پذیرفته است.  با گسترش فناوری و به دلیل تامین ذائقه تمامی سلیقه ها مدلهای مختلفی از پوشش شیروانی تولید گردید.

ورق رول فرمینگ شیروانی به همان ورق گالوانیزه رنگی گفته می‌شود که این ورق شیروانی درمدل های مختلف با استفاده از دستگاه های مخصوص تولید و می توان به طرح هایی چون ذوزنقه، طرح سفال و… اشاره نماییم که با توجه به نیازهاشان می توانند طرح دلخواه ورق شیروانی را سفارش دهند.

ورق شیروانی طرح ذوزنقه

در قسمت هایی از ایران عزیز با توجه به نوع و گسترش نزولات آسمانی استفاده از سقف های شیروانی در ساخت و ساز به صورت اجتناب ناپذیر است. از دلایل ابتدایی استفاده از سقف شیروانی سبک و مقرون به صرفه بودن و همچنین  قابلیت مقاومت در برابر زلزله اشاره داشت. موارد استفاده از میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

ورق شیروانی در ساخت سقف ویلا

ورودی پارکینگ ها

سوله ها

آلاچیق و

سردر منازل

سقف کاذب سرویس ها

محدودسازی

حصار کشی

سازه های موقت

انتخاب نوع ورق شیروانی با توجه به طرح و رنگ ظاهری آن دارد و علاوه بر کاربرد سازه مورد نظر به سلیقه افراد ارتباط دارد.ورق های کرکره گالوانیزه یکی از بهترین و ساده ترین و مناسب قیمت ترین پوشش ها است

به ورق فولادی که با پوشش روی پوشش دهی می شود، ورق گالوانیزه گفته می شود.  عموما ورق گالوانیزه به علت پوشش روی بدون زنگ زدگی می باشد و در ضخامت های پایین تولید می گردد. محصولات از طریق غوطه وری در حوضچه روی مذاب، گالوانیزه می شوند و عمر مفید آن ها ۲۰ الی ۳۰ سال افزوده می گردد. گالوانیزه کردن فولاد به دو روش خوردگی فولاد را به تعویض می اندازد.

 

بسته به نیاز مشتری و با ارایه نظر کارشناسی در مورد موقعیت جغرافیایی سازه(از نظر شدت بارندگی ،باد،تابش نور آفتاب و…) می توان یکی از انواع ورق های گالوانیزه زیر را پیشنهاد داد:

انواع ورق های گالوانیزه

ورق گالوانیزه کرکره فولاد مبارکه اصفهان

ورق گالوانیزه کرکره فجر کاشان

ورق گالوانیزه کرکره شهرکرد

ورق گالوانیزه کرکره تاراز چهارمحال و بختیاری

ورق گالوانیزه کرکره هفت الماس قزوین

ورق گالوانیزه کرکره اشتهارد

ورق گالوانیزه کرکره روی اندود ساوه

در سقف های شیروانی به غیر از استفاده از  از ورق های گالوانیزه ساده می توان از ورق های رنگی نیز بهره برد که زیبایی بیشتری دارند و همینطور متاسفانه از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند .

شما می توانید جهت انتخاب مناسب ترین نوع ورق شیروانی با کارشناسان ما مشورت نمایید. یا با در نظر گرفتن ابعاد مختلف جغرافیایی و مکانی و نیز ارتفاع سازه از سطح زمین کارشناسان کما بهترین نوع از سقف شیروانی را به شما عزیزان پیشنهاد دهند.

به طور کلی برای ساخت سقف شیروانی ۴ کار انجام می پذیرد:

اولین گام تعیین نوع و مصالح مورد نیاز با توجه به موقعیت قرارگیری سازه است که پایه ای ترین مرحله است . در گام بعدی  انتخاب معماری ظاهری  سازه مورد بحث است که بسیار مهم است . در مرحله بعدی در  انتخاب نوع طرح و رنگ سقف و ورق شیروانی  با توجه به سلیقه افراد و شرایط محیطی صورت میپذیرد و در پایان گام نهایی محاسبه هزینه های مورد نیاز پروزه است که باید با دقت انجام شود. اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید می توانید با یکی از کارشناسان پیشرو فرمینگ تماس بگیرید.

زمانی که به ورق های گالوانیزه رنگی یا ساده با دستگاه پرس فرم بدهیم طرح های متنوعی تولید می شود.

ورق گالوانیزه سینوسی کرکره ای

یکی از مدل های پایه و مقرون به صرفه در بین فرمینگهای مختلف ورق فرم و شکل موجی یا کرکره ای (سینوسی) است.

ورق های کرکره ای از دیرباز در سقف های شیروانی و شیبدار کاربرد داشته و دارند. ورق گالوانیزه شیروانی سینوسی کرکره ای ارزان ترین نوع جهت پوشش سقف یا حصارکشی دیواری است.

ورق شیروانی طرح سینوسی

میزان ضخامت ورق کرکره سینوسی گالوانیزه بین ۰/۳ میل تا ۱ میلی متر می باشد  که ضخامت متداول در بازار عرضه و تقاضای بالای آن ضخامت ۰/۵ میل است. همچنین گفتنی است عرض ورق های گالوانیزه کرکره سینوسی معمولا ۱۰۰ و یا ۱۲۵ سانتی متر است.

طول ورق های گالوانیزه کرکره سینوسی به سفارش مشتریان  طول ۲متر ، ۳متر،۴متر،۵متر و ۶ متر است که مشتریان عزیز با توجه به کاربری خود میتوانند از بین موارد فوق طول و ضخامت مورد نیاز را انتخاب نمایند.

ورق های شیروانی دارای رنگ های متفاوت می باشند  و با توجه به دستگاه رول فرمینگ طرح دهی شده و پس از آن که با به کارگیری ورق های روغنی این ورق های گالوانیزه تولید گردیدند از رنگهای کوره ای مناسب استفاده و رنگ کاری انجام می شود.

این رنگ های به کار گیری شده برای ورق های فلزی و فولادی یک گزینه  مطلوب است.ورق های رول فرمینگ  تقریباً دارای تنوع رنگ حدود ۱۵ نمونه می باشند و برای موارد مختلف کاربردهایی داشته اند ولی پر استفاده ترین و پرکاربردترین استفاده از ورق های رنگی در پوشش سقف، سوله و ویلا و شیروانی می باشد.

ورق طرح سفال

ورق های طرح سفال همان ورق هایی بوده که شما می توانید در رنگ های مختلف و در طرح های متفاوت از مجموعه پیشرو فرمینگ آنها را سفارش دهید  و به دلیل مقاومت زیاد در برابر حرارت و آتش،ایمنی فوق العاده در مقابل زلزله، نصب آسان و راحت، عمر زیاد مورد توجه بسیاری از مشتریان هستند.

ورق شیروانی طرح سفال

بیشترین استفاده از ورق های گالوانیزه کرکره ای سینوسی جهت سقف سوله ، انباری ، پارکینگ و سایه بان و حصارکشی کارگاهی استفاده می شود لازم به ذکر است که برای قسمت های نما مانند پشت بام خانه های مسکونی و ویلا ها استفاده از ورق گالوانیزه رنگی فرم داده شده مناسب تر است .

با توجه به کاربرد های فراوان ورقهای کرکره ای گالوانیزه  ، دو مدل ورق گالوانیزه کرکره ریز و ورق گالوانیزه  کرکره درشت در مجموعه پیشرو فرمینگ قابل ثبت سفارش است.

ورق شیروانی به صورت کلی به دو گروه تقسیم بندی می‌شود که شامل ورق فرم سفال(ورق سفال پالرمو، طرح سفال چینی، طرح سفال ژنوا، پرچین) و ورق فرمینگ شادولاین(ذوزنقه ای، دامپا ، سینوسی و یا کرکره ای)  می باشد.

بهترین ورق برای سقف کدام است؟

پلی کربنات با پشت فوم و پلی کربنات شفاف رایج ترین انواع ورق های پلی کربنات هستند.
ورق های سقف پلی کربنات با پشت فوم سبک و بادوام هستند. به دلیل طول عمر و استحکام در ساختمان های صنعتی مانند انبارها نصب می شوند.

ورق پلی کربنات شفاف

صاحبان خانه از آنها برای ساختن سوله ها، کانکس ها و سقف هایی با حداقل شیب استفاده می کنند.
ورق های پلی کربنات شفاف در پاسیوها، اتاق های آفتابگیر و مکان هایی که نیاز به نور طبیعی از طریق سقف دارند نصب می شود.

این پانل های سقف اغلب دارای لایه های محافظ برای فیلتر کردن اشعه های مضر UV خورشید هستند.

ورق های پلی کربنات که از رزین های پلی پروپیلن با بهترین کیفیت ساخته شده اند، در برابر اشعه ماوراء بنفش و آتش مقاوم هستند. با این حال، این ورق های سقف در برابر خش مقاوم نیستند. بنابراین نصاب ها باید هنگام نصب بسیار مراقب باشند.